Saturday, March 12, 2011

Genting Highland Tempat Percutianku..

     Genting Highland telah di asaskan oleh billionaire Malaysia iaitu Tan Sri Lim Goh Tong.Wow!! hebat kan..Genting Highland salah satu tempat pusat peranginan yang yang popular di Malaysia. Sebut jak Genting Highland, mesti teringatkan taman tema dan kasino kan.


Bas menuju ke Genting
      kalau nak ke puncak Genting kita ada 2 pilihan untuk ke sana. Pertama, kita boleh memilih untuk menaiki bas Genting dan kedua kita boleh menaiki SKYWAY. Stesen bas ke Genting Highland boleh dijumpai di KL Sentral dan perjalanan mengambil masa selama 1 lebih. Dalam bas tu boleh lah tidur ker,mengelamun ker,haha gurau jak. Disyorkan nanti anda menaiki SKYWAY  disebabkan kita boleh melihat persekitaran tumbuhan hijau yang sangat cantik.

Skyway kat belakang. hehe
 Di Genting ni, memang ramai orang. Time cuti  atau hari biasa, pengunjung sentiasa mengunjungi tempat ni. Kat Genting ni kita boleh memilih hotel untuk menginap. Salah satu hotel kat Genting ni ialah First World Hotel. Hotel ni sangat besar dan berdekatan dengan shopping complex. Turun jak dari hotel kita akan jumpa shopping complex. Tulah yang best tu.hehe. Kita tak payah lagi jalan jauh kan..Betul tak.hehe.


View dari dalam Sky Way..
Niat utama saya mengunjungi Genting sudah tentu ingin bermain di Taman Tema. huhu. Ada package Indoor dan Outdoor. Indoor adalah permainan yang ada didalam bangunan dan Outdoor lebih kepada permainan diluar bangunan. Saya syorkan permainan outdoor sebab lebih seronok dan thrilll...hehe. Kalau hujan, baik main indoor jer sebab semua permainan kat outdoor tu dihentikan sehingga hujan berhenti. Range tiket masuk dalam lingkungan RM30 ke RM40. Bergantung kepada pakej mana yang kita nak dan umur kita. Saya memilih permainan Outdoor( tak hujan masa ni).hehehe

View Genting dari atas
    Permainan yang paling menyeramkan saya ialah roller coaster..wow!! Memang dahsyat punya permainan tapi enjoy.hehe.. First and last saya main permainan tu.haha.. Tak mahu lagi main.. Nasib tak ada sakit apa-apa.hehe.. Yang lain tu tahap boleh lagi saya terima.hehe.. Tapi kalau yang dah biasa dengan permainan kat Genting ni tak rasa apa-apa tu. Maklumlah dah selalu main.hehe.. Lainlah cam saya ni.. Banyak permainan di sini memang best giler lah.


Kalau nak bercuti, pegilah ke Genting Highland yer. Jangan lupa!! hehehe. Oklah sampai kat sini jak cerita saya..byeee...

First World Hotel kat belakang.hehe






3 comments:

  1. siti
    wow!! pandai ko buat blog..info pun menarik ni..truskan lagi menulis yer..saya akan terus ikuti cerita blog ko..hehe

    ReplyDelete
  2. lyan
    thanks siti..jan lupa ikuti cerita blog sy yer.hehe

    ReplyDelete
  3. fatty liver chinese herbal medicine fatty liver chinese herbal medicine fatty liver chinese herbal medicine

    my web blog ... what should i eat if i have fatty liver disease

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...